פרסום
לרוב, אנו ממליצים לעסקים אותם אנו מלווים על עבודת שיווק הכרוכה בעמל רב יותר, הדורשת תכנון מוקפד ולתווך ארוך; אך יש לה השפעה על שנים קדימה, היא תמיד מזינה את עצמה ומתעצמת, ועלותה נמוכה משמעותית מפרסום. למשל:
- על שיתופי פעולה עם גורמים בעלי עניין הדדי לעסק שלכם.
- על יצירת אשכולות שיווק של לידרים (אפילו בתשלום לכל ליד) במקום לעסוק במרדף אין סופי אחר לקוחות קצה.
- על הכנת חומרי שיווק מוקפדים ומוכוונים בדיוק לקהל היעד שלכם (במקרה שיש יותר מקהל יעד אחד, אם מדובר בעסק גדול, אנו ממליצים לעתים על הקמת תת- מותג): שילוט, פליירים, מגנטים, פולדרים, כרטיסי ביקור, מצגות וכ"ו. הכול בהתאם לעסק ולמוכוונות השיווקית.
- אך המרכיב החשוב ביותר בהליך השיווק הוא בניית אסטרטגיה שיווקית
הלוקחת בחשבון את המצב הנוכחי של העסק, את יעד העסק, את יכולותיו הארגוניות של העסק, את מצב השוק הנוכחי ואת התחזית לצמיחתו. אם כל הדברים הללו נעשים, אפשר לשקול שוב את עניין הפרסום ולשלבו בתבונה בתוך מכלול פעולות השיווק. במקרה זה על הפרסום להיות ממוקד לקהל מטרה מסוים אותו רוצים לחזק, הן מבחינת המלל והן מבחינת הנראות, על הפרסום להיעשות לפרק זמן מסוים ומוגדר, בו סבורים שיש מקום ל"בוסט" נוסף, למשל לקראת החגים, לפרסם במקומות בהם לאחר תחקיר וניתוח ידוע לנו שתהיה הגישה הרבה לקהל היעד שלנו, והחשוב ביותר: להגדיר מראש תקציב לפרסום ולהקפיד לא לחרוג ממנו. אגב, פרסום יעיל פעמים רבות לא חייב להיות בעיתון או מקומון, אתר אינטרנטי מקצועי ומקודם פעמים רבות יעיל הרבה יותר.
מלאכת מחשבת נותנת שירותי פרסום ללקוחותיה הכוללים מחקר שיווקי, בחירת המסר הפרסומי וניסוחו, הפקת הקמפיין הפרסומי והפצתו.
בשלב הראשון יועצינו יושבים עם הלקוח ולומדים על הדרישות שלו לקמפיין. בשלב השני אנו מבצעים מחקר שוק, חוקרים את קהלי היעד ומחליטים באמצעות איזה מסר יש לפנות אל אותם קהלים על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. בשלב השלישי בונים את האסטרטגיה לפרסום. עם אישור הקמפיין והחלטת איזו מדיה לרכוש, מתחילים בהפקת הקמפיין. לאחר עליית הקמפיין לאוויר, אנו עוקבים אחר אפקטיביות הפרסום על מנת להפיק לקחים.
לא מפיש פומיא מפרסומיא
בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שדרך השיווק הטובה ביותר היא פרסום. אך לא כך הדבר. פעמים רבות פרסום רב מעיד דווקא על אובדן דרך שיווקית, ועולה ממון רב שאפשר לתעלו לאפיקים רווחיים הרבה יותר. יש משהו ממכר בפרסום, אתה משקיע סכום כסף מסוים, לא טורח יותר מידי על הקופירייטינג ועל העיצוב (מאחר ויש חברות שעושות זאת למענך), ורואה תוצאות. אך בשונה מדרכי שיווק אחרות, האפקטיביות של פרסום היא קצרה ביותר, כשבוע – שבועיים לכל היותר, הוא עולה ממון רב, ואם מסתמכים רק על כלי זה באסטרטגיית השיווק, באותו הרגע שמפסיקים לפרסם, חדלה גם מרבית השפעתו – וכל זאת עוד בהנחה שהפרסום נעשה כראוי: שמר על שפה מיתוגית, כתיבה נכונה ומדויקת, צד את העין וחדשני כל פעם מחדש.